Doel

Stichting Pur Sang is in 2001 opgericht door Geert-Jan van der Sangen en Caroline Mangnus, met als doel om zich voor maatschappelijke projecten in te zetten, zowel op het gebied van onderzoek en ontwikkeling als ondersteuning van goede doelen. Alle Pur Sang bedrijven steunen elk jaar de goede doelen van Stichting Pur Sang. Daarnaast is Stichting Pur Sang een uitgever van boeken gerelateerd aan de bedrijven van pur sang.

Stichting Pur Sang ondersteunt goede doelen met een maatschappelijke relevantie. De stichting is in staat om zelf projecten te adopteren als voor derden projecten te adopteren die ideële en sociaal-maatschappelijke doelstellingen willen concretiseren, maar ook kan Stichting Pur Sang zelf projecten adopteren vanuit sociaal oogpunt.

Jaarlijkse fundraise
Ieder jaar wordt door middel van fundraise geld ingezameld voor een goed doel. Soms heel dichtbij naar aanleiding van persoonlijke verzoeken van partners uit het netwerk van de Stichting. Een ander jaar weer op basis van een ‘idols’-achtige competitie van bedrijven waar Stichting Pur Sang aan is gelieerd. Het goede doel waar Stichting Pur Sang zich vanaf 2014 met name voor inzet zijn projecten in Zuid-Afrika via Stichting Ashleigh’s Place South Africa. Maar ook aan andere goede doelen levert Stichting Pur Sang graag een bijdrage.

Een thuis

Stichting Ashleigh’s Place South Africa (APSA) is een stichting die zich ten doel stelt om kansarme kinderen in Zuid-Afrika weer toekomst  te geven. In het township New Rest zijn twee weeshuizen gerealiseerd voor kinderen variërend van de leeftijden tussen de twee en achttien jaar, waarbij geprobeerd wordt een gezinssituatie te creëren. Er wordt een ‘moeder’ aangesteld die verantwoordelijk is voor het tehuis. Op deze manier wordt niet alleen huiselijke geborgenheid aan de kinderen gegeven, maar ze krijgen ook de mogelijkheid om naar school te gaan en hiermee hun toekomst meer kans te geven.

Pur Sang Place

Door inzet van Stichting Pur Sang is het Ashleigh’s Place gelukt om een tweede weeshuis in het township ‘New Rest’ in Zuid-Afrika te sponsoren/adopteren om op die manier meer weeskinderen een toekomst te kunnen geven. Dit tweede huis heeft de naam ‘Pur Sang Place’ gekregen.

Meer info: www.apsa.nu

Bewegen stimuleren

Sinds de oprichting heeft Stichting Pur Sang zich gericht op het verbeteren van leefstijl, door gezonde voeding te stimuleren en ervaren, bewegen te stimuleren, het bewustmaken van het belang van bewegen en bewogen worden door ervaringen. De projecten die Stichting Pur Sang heeft uitgevoerd hebben betrekking op een of meerdere invalshoeken van aspecten met betrekking tot leefstijl.

De Nationale Gezondheidstest is een goed voorbeeld van het stimuleren van bewegen van de Nederlandse bevolking. Onderzoek en publicaties dragen bij aan het bewustmaken van het belang van bewegen en gezonde voeding. Tijdens de experiences beleven en ervaren de deelnemers wat mensen beweegt.

Nationale Gezondheidstest

In samenwerking met TNO en de Nederlandse Hartstichting heeft Stichting Pur Sang zeven maal de Nationale Gezondheidstest georganiseerd.

Aan elke Nationale Gezondheidstest was een grootschalig wetenschappelijk onderzoek gekoppeld, dat tot doel had gegevens te verzamelen over de fitheid, lichamelijke activiteit en determinanten van bewegingsgedrag van de Nederlandse beroepsbevolking. Deze gegevens dragen bij in de ontwikkeling van preventieve maatregelen om het ziekteverzuim te voorkomen en bij het bepalen van methoden om het beweeggedrag van de Nederlandse bevolking te bevorderen.

Experiences

Stichting Pur Sang organiseert network experiences. Deze experiences hebben tot doel om deelnemers te laten beleven en ervaren wat mensen beweegt. Zij zijn georganiseerd voor het netwerk Ondernemen Pur Sang, maar ook voor de top van het Nederlandse bedrijfsleven.

Voorbeelden van experiences betreffen de invitational network experiences die zijn gehouden in het stadje Geertruidenberg en in het spoorweg museum in Utrecht.

Ontwikkeling

Stichting Pur Sang ontwikkelt producten, die gerelateerd zijn aan gezondheid, in opdracht van derden, zoals het ontwikkelen van een breed inzetbare gezondheidstest (in een krant), het inspelen op een vraag vanuit de gezondheidsmarkt, het opzetten en implementeren van leefstijl gerelateerde programma’s. Voorbeelden hiervan zijn:

• Gezondheidstest in Algemeen Dagblad
  • Leefstijlwaarderingsinstrument
  • Ontwikkeling en inzet expert Nationale Gezondheidstest op TV
  • Fitbonusplan van CZ
  • Beweegconcept MyFitplan
  • Het opzetten en implementeren van een gezonde voeding programma
  • Het samenstellen van diverse kookboeken voor vers en gezond eten

Uitgever

LP  Pur Sang – special edition
Rob de Nijs

Een compilatie van de mooiste en betekenisvolste liedjes van Rob de Nijs op vinyl.

Een exclusieve LP waarvan de opbrengst voor de weeskindjes in Zuid Afrika is.

Voor het goede doel heeft Rob de Nijs een beperkte oplage gesigneerd.
Het gesigneerde album is nu verkrijgbaar voor de speciale prijs van 34,95 euro (i.p.v. 44,95 euro). Voor het niet gesigneerde collectors item vragen we 19,95 euro (i.p.v. 29,95 euro)

De prijzen zijn exclusief verzendkosten (6,75 euro binnen Nederland, buitenland iets meer)

U bestelt de LP via het formulier hieronder. Wilt u meerdere exemplaren bestellen neem dan contact met ons op.

Welke LP wilt u bestellen:

1 + 7 = ?

‘Wat beweegt mensen?’

Auteur: Geert-Jan van der Sangen

De auteur gaat op zoek naar het antwoord op de vraag: ‘Wat beweegt mensen?’. Het antwoord zoekt hij tijdens een reis met als referentiekader spiritualiteit en inspiratie.

Al is het boek al enige tijd te verkrijgen, het blijft heel actueel.

Prijs: 12,50 euro (waarvan 2,50 euro voor het goede doel).

De Gezonde Zaak beweegt mensen 25
25 jaar in 25 verhalen door 25 DGZ’ers

In 2014 bestond De Gezonde Zaak 25 jaar. Ter ere van deze mijlpaal zijn 25 mensen uitgenodigd, die betekenis hebben gehad voor De Gezonde Zaak, om hun verhaal te schrijven. Deze verhalen zijn gebundeld in dit boek.

Ben je medewerker of ex-medewerker of heb je op een andere manier betrokkenheid bij De Gezonde Zaak en wil je ook dit boek ontvangen? Voor 10 euro sturen we je een boek toe, bestel door het sturen van een e-mail.

Diverse receptenboekjes

Een reeks van receptenboekjes met gezonde recepten om te inspireren dat gezond en smakelijk heel goed samen kunnen aan.

• Gezonde soepen en verse salades, recepten van de verse lunches bij De Gezonde Zaak
  • Gezonde soepen, frisse salades, pure sappen, verse smoothies
  • Gezonde gerechten met groenten in de hoofdrol
  • Verse en gezonde gerechten uit Gasthuis Pur Sang